Præmatur baby og flaske spisning igen

15. oktober 2006

Alder:
6 mdr.

Præmatur baby og flaske spisning igen

Hej Helen

Først vil jeg gerne takke dig enormt mange gange, fordi du har ville svare på mine tidligere skrevet indlæg. Dernæst vil jeg spørg dig om du kan anbefale mig en privat læge, børnelæge, som jeg selv kunne betale for, for at få tjekket min datter.
Jeg tror ikke at hun er syg, men tror på at der må være en forklaring på den måde hun spiser på.

Vi har været til 5mdr undersøgelse (som vi har udskudt 1 mdr. 6mdr) og min egen læge sagde hun ser fin ud, aktiv pige, god kontakt og ja hun spiser nok mindre nu, fordi hun er igang med en udvikling (at skulle til at vende sig og kravle). Nu bruger de denne undskyldning, men min datter har spist sådan lige siden hun var 3 mdr. Dengang var hun da ikke igang med en udvikling. Men dengang sagde de "sådan er hun bare".

Det skal lige siges at hun heller ikke har sover mere end 20 min af gangen om dagen og det forbinder jeg med, at hun ikke er mæt nok og det skulle jeg ikke, sagde lægen. Hun tog mig egentlig ikke alvorligt.

Jeg har fulgt dine råd og gøre stadig, men hun vil bare ikke spise mere end 4 skefuld grød, så spytter hun resten ud og skubber flaske eller koptuden ud.

Hun har tabt sig siden hun blev vejet sidst den 28/9 til 13/10 - 200 gr. fik tjek vejet hende på sp. centeret.

Sundhedsp. som var der sagde det betød ikke noget og at det først var alarmerende, når det drejede sig om 500 gr. Passer det? Burde hun ikke tage bare lidt på, på 15 dage eller? Jeg har ...

Annonce

... altid frygtet at skulle give hende ske mad, da jeg vidste hun ville få en mæthedsfornemmelse resten af dagen, og det har hun så næsten nu (undtaget om natten).

Må jeg godt have lov til at spørg dig, med den viden og erfaring du har, hvad ville du måske umiddelbart tro der var med hende.

Kan det være fødslen som måske har været voldsomt for hende, da hun har ventet på at søsteren skulle fødes osv. Eller vil du også mene hun bare er sådan og ikke skal mærke hun er sulten. Men det virker bare forkert. Har du måske nogensinde i dit karriere stødt på andre babyer som heller ikke kunne mærke de var sultne og mad ikke interesserede dem. Eller måske ikke?

Min egen læge havde ikke hørt eller set lignende tilfælde før. Det siger hun og får det til at lyde som om jeg ikke ved, hvad jeg taler om.

Hun er frisk, glad, smilende elsker at kigge på sin storebror på 4 år lege/hoppe. Men bliver hurtig pylret og træt, skal hurtig have en lille lur, men helst ingen mad.

Alt mad som kommer i munden bliver flittigt skubbet ud af tungen igen, hvis jeg så insisterer tager hun et lille sjat, det er så hver 4 time.

Jeg håber du kan anbefale et privat klinik eller en læge som jeg så selv kan betale for, måske man så undersøger hende grundigt, der må være en forklaring på hendes appetit ikke mærkning.

Undskyld hvis det blev lidt rodet og for langt, jeg ved ellers ikke hvem jeg skal spørg til råds.

Glæder mig meget til et svar fra dig.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Barnevogn

Når I skal købe en barnevogn er det vigtigt at I gør jer klart, hvad vognen hovedsageligt skal bruges til.

Skal den mest stå på altanen, eller skal den bruges til at gå lange ture med. Skal den kunne bæres op og ned ad trapper? Og skal den kunne være i bilens bagagerum?

Det er også vigtigt at tænke på årstiden. Både sommer, men især om vinteren, er det vigtigt at både kassen og kalechen er vandtæt. Om vinteren er det vigtigt, at både sider og bund er godt...

Læs mere i Babylex

Omega-3 til gravide

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af fosterets og spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse).

Derudover viser undersøgelser at Omega-3 har betydning for om graviditeten opnår normal længde og om barnet har en normal fødselsvægt.

Hvis du spiser 200-300 g. fisk om ugen, så er fedtsyrerne altid tilgængelige for dit...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit svar angående min datter, som græd sig selv i søvn. For første gang i lang tid havde jeg en rigtig god fornemmelse i kroppen efter at have læst dit svar. Jeg kunne mærke, at du fik sat mange af de rigtige ord på situationen.

Tak fra Sanne, mor til pige på knap 4 måneder.